BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 11 November 2011

Gulai Kambing punya pasal...

Assalamualaikum allz...hope you all chat seadanya..
Ok nak dijadikan pagi tdi my dad ajak my mom n me skali pergi Kota Bharu untuk membuat pembayaran entah pebenda...awal2 pgi lagi kitorang kuar...memang kitorang suka g awal pagi kalau stakat g bank ke apa sebab senang tak tersekat dengan jam atau apa-apa,..memang nak masuk KB hari keje camni kalau lewat ckit jawabnya beraturla..jalan pun mengalahkan siput..hurm..


 So lepas jer siap jer urusan ayah aku,kitorang pun pergi cari makan memandangkan kami belum makan..so mak aku cakapla satu kedai dekat area Cabang Empat..aku kenal kedai tu sebab pernah pergi..dipendekkan citer kitorng pun pergila..tiga2 sekali pesan gulai kambing..memang aku prnah makan gulai kmbing ni sekali..sedap.. tpi pedas..


 So masa makan tu aku dah terjelir-jelir..lebih pedas dri yg first time aku makan...rasa macam nak terkeluar jer lidah aku masa tu..dah satu hal nasi dia panas(bru masak) n itu menambahkan lagi kepedasannya.dahla gulai kambing tu payah sikit nk ditrik dagingnya..stu hal..tudung aku plak buat hal...enth kenapa longgar plak tudung ni aku rasa..pulak...aku ni dah seksa dah..dahla pedas lgi tudung plak buat hal..rasa cam nak jerit jer..hehe..nasi tu aku x dpt habiskan sebb pedas..


 So lepas tu kitorang pun brtolak balik..mula2 mask kete okey agy...ayah aku cakap nak g rumah Kak Na x?Kak Na tu saudara kitorng..pas2 mak aku ckp okey jer..last2 batal rncangan n balik rumah tros..dlm perjalanan tu aku rasa dada aku pedih..ah sudah..aku dah thu...gastrik dah menyerang...camner ni...lama2 makin pedih smpai aku rasa sesak nafas...aku x gtau pun ayah n mak aku...


 Dah tu plak jalan yg ktorng lalu tu memg berbonggok2 menmbahkan lgi sesak nafas ni..smpai jer rumah aku kuar kete ngan terbongkok-bongkok cam nenek umur 100 thun jer lagaknya..hehe..naseb baik xder orng tengok...mak aku tanya sakit prot dah ke?aku jwb ya jerla..masuk jer dlm rumah tros aku terkam ubat magnesium trisilicate..pastu minum susu...lama jugakla aku dah than skit tu sblom rasa pedih hilg..pergh...lega Alhamdulillah...


 Sebab tula aku x makn pedas...mkn pun sederhana pedas jer...kalau terlalu pdas mmg jwbnya meringkuk dlm slimut la jwbnya...pedih gegiler..lgi stu seb baik aku mmg x mint makan pedas pon...kalu kwn aku yg sorg lagi tu walaupun dia ada gastrik tpi dia mkn jugak pedas...sebb dia mint giler mkn pdas...last2 dia ckp tahn la skit tu..hehe..cian..


 Ok memandangkan kali ni aku citer sal kmbing meh nak citer ckit rahsia kmbing ni...korang pernah dengr tak istilah "tak boleh makan kambing..banyak kolestrol" "tak boleh makan kambing nanti kena darah tinggi" dan yang sewaktu dengannya,..tet..sebenarnya semua tu x boleh dipercayai sama sekali...itu semua fahaman yang dibawa oleh kaum Yahudi untuk memusnahkan umat islam sekalian..Kaum yahudi sendiri mengamalkan makan daging kambing dalam diet pemakanannya....,


 Sebenarnya daging kambinglah yang mempunyai kurang kolestrol berbanding daging lembu dan lain-lain... kalau benarlah daging kambing ini tidak elok untuk dimakan kenapa ianya menjadi makanan kegemaran Rasulullah S.A.W..sebenarnya kaum Yahudi cuba untuk menjauhkan sunnah nabi daripada kita semua..jadi jangan takut untuk makan daging kambing..percayalah apa yang diamalkan oleh Rasul ada hikmahnya...


Selain itu kopi juga merupakan minuman kegemaran Rasulullah...mungkin benar kopi yang diproses sekrng mempunyai kandungan kafein yg tinggi tpi kopi yang sebenarnya sangt elok untuk diminum..


okla tu jer kot kali ni...dah puas membebel.dada..

0 comments: