BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 11 November 2011

                                   Anak Tunggal Manja?????

Hurm...ok for your information..aku ni anak tunggal..dah nak buat macammana ayah n mak aku cuma dikurniakan seorang cahaya mata...Ok..walaupun aku ni anak tunggal tapi ayah aku sangat tegas dan tak pernah manjakan aku,..mungkin sebab dia dibesarkan dengan didikan yang tegas jadi dia x mnjakan aku..walaupun dia x mnjakan aku tpi aku bersyukur kerana dengan ketegasannya itulah aku terdidik dengan sempurna tentang agama.......Alhamdulillah...

 ok..skunk ni aku nak citerkan persepi yang slalu ditujukan kepada aku...antara prkara yg slalu ditanya kepada aku ialah "bestnya kau jadi anak tunggal mesti mak ngan ayah kau sayang kat kau.." "bestnya jadi kau anak tunggal mesti apa sajer awk minta mesti mak n ayah awak belikan" "bestnya jadi anak tunggal mesti ayah n mak kau manjakan kau"...erm..perkara sebegini sudah lali dipendengaran aku...Boleh dikatakan setiap kali berkenalan degn seseorang bila dia tau jer aku anak tunggal mesti dia akan tanya soalan-soalan sebgitu...sampai kdg2 aku tertanya2 kenapa itu yg msti kuar dri mulut diorng...hairan aku...

 Realitinya aku ni langsung tak seperti yg difikir-fikirkan...yes mestilah mak n ayah aku syunk kat aku...semua ibu dan bapa di dunia ni syunk pada anak diorng...tiada ibu bpa yg pilih kasih trhadap anak-anaknya...maybe korunk rasa yg korunk kurg disyangi berbnding ngan kakak or adik korunk but you have to know yg tkde sorg pun ibu n ayah kat dunia ni yg pilih kasih tpi mgkin ibu bapa korunk ni terpaksa mmberi perhtian pada adik kornk sebab dia lbih kecil atau sebgainya..prnah sorg mengadu kat aku yg mak n ayah dia selalu lebihkan kakak dia..slalu marh dia...n selang dua tiga minggu kmudia kakak dia pulak mengadu yg sebaliknya...so...sebnrnya layanan mak n ayah korunk ni same jer...tpi syaitan tu yg menghasut hasad dengki...dgn harapn yg hubungn korunk akan rosak atas sebb perkara kcik ni...tak patut kan?tunggu korunk jdi ibu atau bapa dulu bru korunk tau...mmgla aku tak jadi ibu lgi tpi pengalaman mngjar semuanya..

 ok..lagi satu mak n ayah aku x belikan smua bnda yg aku nak..kdg2 tu kena marah adala..hehe...nak boleh beli satu2 benda tu hurm jwbnya kena bgi dua tiga puluh guni alasan nak buat apa...kdg2 tu x dpt lgsung..hehe..mmg lain la dripada pikirn korunk...kdg2 kawn aku yg lebih byk adik bradik tu dpt semua yg dia nak...tunjuk jer smua dapt..beza btol la ngn aku..and for your informaton...handphone pun aku xder...ayah aku x kasi guna..dia kata nanti hanyut..sampai kdg2 tu org x percaya lak aku xder handphone... "wei kau biar btol..kau ni anak tunggal xkan ayah kau tak bagi kot handphone"...aku buat slamber jer.. hehe..ok..aku x mrungut sbnarnya ni..saje nak buat perbndingan...n mcam yg aku bgitau ayah aku mmg tk mnjakan aku..my mom pun..sebb diorng dibesarkan dlm kluarga yg kurang berkemampuan jadi dorunk tak nak la aku dimnjakan...

 Nak citer lak sal kenalan aku yg juga mrupakan seorng anak tunggal..tpi sangatla dimnjakan....kdg2 naik mnyampah plak dgan perngainya yg mengada2 tu...dahla manja...hurm...bukan dengki sebenrnya tpi aku rasa bersyukur gak aku x dimnjakan..sebb aku tgok smua org mnympah ngan dia..agak2 nya kalau aku ni manja mesti ramai org benci kat aku..aiyo..

  Ok..sebenarnya x semua anak tunggal dimanjakan mcam yg korunk pikir...x..mmg slah la kalau korg pikir camtu...kdg2 org yg ada adik2 bradik tu lgi manja pada anak tunggal...bgi aku sbnrnya anak tunggal lbih kuat berbnding org yg mmpunyai adik bradi..sebb mereka hanya sendirian tdk ada sokongan drpada adik bradik yg lain...kadg2 aku jelous gak dgn org yg ada adik bradik..dorg slalu citer yg dorunk gurau ngan kakak2 dorunk...kkak2 dorunk belikn hadiah tok dorung n mcm2 agy...tpi aku okey jer...Allah ada....


:)  :(   :p   :O



0 comments: